Autor Téma: MAZ 543M  (Prečítané 7247 krát)

Odhlásený Praetor

  • Príspevkov: 1002
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #15 : 15. Február 2022, 17:54:19 »
Mne sa tiež páči taká tá čistota a jednoduchosť na prvý pohľad a pritom maximalna funkčnosť...
A keď píšeš koľko to trvá tak obdivujem trpezlivosť...  (y)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 260
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #16 : 16. Február 2022, 15:10:02 »
Tak zas na jednu stranu podľa toho čo som vysledoval tak niektorý ľudia stavajú svoje výtvory celé mesiace, niektorý až roky, a z toho hľadiska sú tri týždne neni zas až tak moc, a halvne to neboli ani zdaleka tri týždne čistého času, keby to mám počítať na čistý čas tak som bol pri tom tak max dve - tri hodiny denne.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 260
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #17 : 21. September 2022, 12:51:10 »
Konečne po sto rokoch a po veľa pokusoch sa mi konečne postaviť MAZ 543M aj s nástavbou, konkrétne sa jedná o A222 Bereg CVS, teda centrálne veliteľské stanovisko pobrežného delostreleckého systému Bereg, Neviem či má cenu rozpisovať sa tu o systéme Bereg, koho by to zaujímalo dávam sem odkaz:

https://www.valka.cz/SOV-A-222-Bereg-samohybny-pobrezni-delostrelecky-komplex-t26955

Bohužiaľ ale aj tak to ešte nie ani zďaleka to pravé orechové, nástavbu sa mi nepodarilo dokončiť, nemá nič v interiéri a ani detaily sú neni dotiahnuté dokonca, tento krát mi však nechýbala vôľa ale súčiastky tie som vyčerpal na doraz, ale nevadí aj toto je krok dopredu, časom, keď zas budem môcť niečo zainvestovať do nových dielov sa mi snáď podarí aj nástavbu dokončiť a hlavne ju celú postaviť v DBG farbe tak ako ako kabínu podvozku, každopádne čo sa týka funkcií tak nástavba je napájaná z jedného buwizzov na podvozku, ale ovládaná je cez dva PF recievre (ostal mi už len jeden voľný port, preto som to rieši takto kombinovane), jeden PF XL motor poháňa dvojbubnový navijak ktorý zdvíha platformu s rádiolokátorom, v platforme je PF M motor ktorý otáča parabolou, ďalej jeden PF M motor cez hrebeň otvára strechu nad šachtou s rádiolokátorom, a ešte jeden PF M motor, ktorý je umiestnený vzadu v zádverí (kvôli aspoň trochu lepšiemu rozloženiu hmotnosti) ovláda pneumaticky cez autoswitch žalúzie na bokoch nástavby.

Na podvozku ja asi najväčšia zmena použitie Buwizzov, ktoré tu pri stavbe MAZu pomohli tak ako nikde inde, práve MAZ bol jeden z hlavných dôvodov prečo som si tie buwizzy kúpil, dôdod to má taký že pri predošlom usporiadaní, kedy som musel ťahať káble od šistich motorov dopredu do priestoru kde boli PF recievre(neskôr PF switche)a ďalšie tri napájacie káble ktoré zas išli naspať k dozadu k batteryboxom, nastávala situácia že v priestore prvej a druhej nápravy (ktorý je už bez tak vyplnený mechanizmom riadenia) muselo ísť 9 káblov, a keďže som nechcel aby tie káble išli ponad konštrukciu a celé to tam špatili, ukladal som tie káble dovnútra do konštrukcie podvozku, čo bolo nesmierne náročné a zdĺhavé, skrátka Buwizzi mi to nesmierne uľahčili, a umožnili aj aby som do priestoru pod kapotou vedľa kabíny mohol umiestniť pneumatický pohon podpier.

Čoskoro pridám aj video kde síce bohužiaľ nie je vidieť jazdné vlastnosti (ktoré na moje počudovanie neboli zas až tak zlé keď uvážim že celý model mal, na moje pomery naozaj extrémnych 6 kíl)ale len prácu nástavby, tá je už mimochodom rozobraná ale podvozok je pokope len teraz prerábam kabínu a motorový priestor aby lepšie zodpovedali predlohe, a chystám sa, ak sa mi to podarí ešte postaviť ďalšiu nástavbu.
« Posledná zmena: 24. September 2022, 08:03:39 od Tatrovak »

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 260
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #18 : 28. September 2022, 20:33:10 »
Sľúbené video:


Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #19 : 03. Október 2022, 09:19:28 »
Génius! Namakané! Aj ten výsuvný radar, dobre vymyslený. Podvozok uhladený úplne bez rušivých elementov, fantázia. (y)

Ja som mal kedysi v detstve desiatky časopisov ATM, prevážne z prvej polky 90-tich rokov, celé ročníky (otec kupoval) Som to mal všetko prelistované 10-rázi, a bral z nich inšpiráciu na svoje stavby, aj tieto MAZi všeliaké tam boli, proste všeličo. (ale robil som z českej Chevy, aspoň to bolo velké )
Vidím to úplne, jak keby tvoje modely sú upgradnutá verzia mojich z detstva ;D  (y)

Počuj, ten radar cez tie navijaky, ked chceš zasunúť, tak ono to ide dole už samé vlastnou váhou, že?

A vtipná vsuvka vo videu pobavila: ktosi ti tam vnútri klopal na dekel...  :)) :))

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 260
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #20 : 05. Október 2022, 13:07:52 »
Paliason, ďakujem ti za pochvalu, naozaj si to vážim.
S podvozkom ako takým som už viac menej spokojný, fungoval už aj s PF systémom, a teraz s buwizzmy je to čistá paráda, len s tým dizajnom kabíny sa stále neviem stotožniť, stále keď sa na na ten podvozok pozerám z ľavej strany tak mi tam niečo nesedí, zatiaľ sa som celú tú motorovú časť s kabínou (v DBG farbe) predĺžil o jednu dieru smerom dopredu, ale stále to nie je ono takže znova sa ju chystám prerábať, keď tak sem potom hodím výsledok, a snáď, ak mi vydrží nadšenie, tak postavím aj tú ďalšiu nástavbu.

Nepoznám taký časopis, to je niečo o vojenskej technike ?

To vysúvanie radaru malo byť pôvodne dvojstupňové a cez hrebeňové ozubenie, ale nakoniec som to vzdal a spravil takto primitívne cez navijak, a zo začiatku som mal trochu problém s tým že cestou dolu sa ten radar zasekával ale stačilo len vodiace plochy v ktorý sa tá platforma pohybovala spraviť hladké bez prechodov a potom už to fungovalo.

No keďže nepoužívam preklzové spojky tak mi to tam potom občas zarachoce :D

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #21 : 06. Október 2022, 12:28:12 »
Na dizajne kabiny neviem presne určiť, čo ti tam nesedí, lebo si nedal priamy pohlad zľava. Z tých izometrických záberov vyzerá dosť dobre. Neviem, možno akurát v skosení blatníka je mierna odchylka, kde ten uhol by mal byť asi 45° a u tvojho to vyzerá menej, asi 30°/35°.

Hej, československý časák o vojenskej technike. A pár čisel som mal aj ATOM, to bol jeho predchodca. Na nete som našiel nejaké fotky, zrovna z toho obdobia čo som presne mal, tak na ukážku dávam. Nejaký ich ucelený archív som nikde nenašiel, len také po častiach, menilo to viacero vydavateľov za tie roky. Nejak po roku 2000 som to už potom ale nesledoval.

ila_rendered  ila_rendered  ila_rendered

Navijak cez lanko nevadi, že primitívne, hlavne že funguje. Hej, to zasekávanie som presne mal na mysli. Robil som čosi podobné kedysi.
Tak nech máš chuť a vôľu aj do dalšej verzie, aj na tú novú nadstavbu som zvedavý.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 260
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #22 : 07. Október 2022, 11:31:38 »
No veď práve preto som sem fotky z ľavej strany nedal, lebo som s ňou neni spokojný, v uhle skosenia blatníka problém neni, problém je v prednej časti kabíny predná stena z predným oknom sa mi nepozdáva, a neviem ako to vyriešiť tak aby to sedelo, dám sem nejaké fotky kde to bude vidieť.

No ATOM poznám, na mojom obľúbenom fóre, Válka.cz , ho často uvádzajú ako zdroj obrázkov, každopádne ale je to časopis pre mňa ako stvorený, nechápem ako je možné že som o ňom ešte nepočul, a dokonca stále existuje tak možno si niekde nejaké číslo zoženiem, aj keď pre mňa by boli tiež najzaujímavejšie nejaké čísla z 90tych rokov a tie už ťažko niekde nájdem.

Uvidím všetko sa bude odvíjať od toho ako sa mi podarí popasovať sa s tou kabínou.

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 260
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #23 : 29. August 2024, 14:53:46 »
Po takmer dvoch rokoch som sa opäť rozhodol postaviť MAZ 543 M, opäť som zvolil nástavbu A222 Bereg CVS aj keď pôvodne so chcel postaviť veliteľské stanovisko 5N63S zo systému S300 PMU1 (jeden kus bol aj u nás kým nebol spolu zo zbytkom komplexu S300 odoslaný na Ukrajinu). Podvozok sa oproti poslednej verzií moc nezmenil, zapracoval som hlavne na dizajne kabíny. A keďže som za tie dva roky investoval aj do DBG súčiastok bol som konečne schopný postaviť aj nástavbu v tejto farbe, čo sa exteriéru týka dotiahol som ho do stavu kedy som s ním spokojný, funkčnosť je prekvapivo dobrá keď zoberieme do úvahy že celý model váži 5.1 Kg čo je na moje pomery dosť, celkovo je to poriadne hebedo. Zdokonalil som aj mechanizmy nástvaby, zdvíhanie platformy s rádiolokátorom je už riešené cez hrebeňový mechanizmus takže už funguje plynulo, spoľahlivo a je plne fixovaný aj v spodnej polohe, spôsob otvárania strechy je teraz tiež podobnejší predlohe.






Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 260
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #24 : 29. August 2024, 14:54:51 »
Ešte fotky motorových priestorov podvozka a kabíny v ktorých sú umiestnené pneu. pohony

Odhlásený cyril

  • Príspevkov: 38
Re: MAZ 543M
« Odpoveď #25 : 09. December 2024, 12:43:00 »
Veľmi pekne spracované a tá funkčnosť😱