Autor Téma: CITY príprava na inštaláciu  (Prečítané 4367 krát)

Odhlásený Buďo

  • Príspevkov: 1505
CITY príprava na inštaláciu
« : 04. Júl 2021, 13:17:47 »
Ahojte stavitelia CITY

Vašu prácu na výstavách sledujem už dlhšie . Prešli ste už dlhšiu cestu a zlepšenia okolo organizácie sa stávajú nutnosťou .
Myslím si že toto je konceptom ako sa zlepšiť a hlavne hladko nainštalovať .
Samozrejme je nereálne predpripraviť celé CITY u niekoho doma a mať ho univerzálne na každú výstavu .
Taktiež improvizácie na výstave by mali byť posledným riešením , to zdržuje inštaláciu a prácu čo vieťe spraviť doma prenášate na výstavu .
Nieraz počujem "tak ako som to doniesol z poslednej výstavy ,v takom stave som to i priniesol ". . .

Systém práce je prostý , rozdeľ a panuj !

1.krok - zmapovanie priestoru 
 
-Nielen zmerať ale i fyzicky si ho pozrieť a podľa toho natypovať kde budú OSB dosky a ako rozložené i spočítaním toho aby ste sa dostali pomedzi stôl a stenu.
-Pomôckou by mohla byť šablóna reprezentujúca  OSB dosku tj. beznástrojovo rozoberateľný rám s uhlopriečkou o rozmeroch 125cmx125cm  ideal 2kusy = 1 OSB
(samozrejme su iné možnosti ako mať niečo ľahké a zároveň reprezentujúce pravouhlý tvar OSB dosky čo sa dá zrolovať ako koberec ,hrubý papier ktorý viem tiež zabezpečiť)
-Šablóny si položíte na zem a postupne vyskladávať tvar stolu priamo na mieste a značiť páskou .Až tvar stolu a jeho umiestnenie bude jasné .
-Nie raz bojujete s tým ,že miestnosti niesu pravouhlé a tento krok by vám nebol na škodu .
-Toto sa môže udiať niekoľko mesiacov pred inštaláciou , ideálne čím skôr !

2.krok - stoly , lego , vystavovatelia

-Nutný zoznam toho čo máte k dispozícii a s čím sa dá na 100% rátať
-Stoly ,OSB dosky , basepaty , kolajivo ,sety , mocy , látky na zakrývanie . . . .
-Spraviť si nejaký námet toho ako to bude vyzerať tu bude farma ,tu centrum , tu prístav , . . . .
-Na základe toho čo je k dispozícii .

3.krok - rozdelenie na sekcie

-Najprv sa spoločne rozvrhnete kde bude trať .
-Prvý krok ukázal tvar stolu a ten treba rozdeliť na sekcie medzi správcov sekcií CITY ktorí ju budú organizovať to napovie druhý krok .
-Mal by postupne vznikať plán rozloženia, toto  je všetko možné vo virtuálnom priestore a o tom by mala byť na fóre poddiskusia ku konkrétnej výstave .
-Jednu sekciu na starosť jeden a na ňu umiestni jednotlivé modely stavby a pod .
-Sekcie by mali byť 2-4 .
-Správcovia sekcii by mali mať k ruke na inštalacii  pomocníkov a im zadávať dielčie úlohy .
-Prepojenia sekcii koľajami ,cestami , vodou musia byť jasne pre susediace sekcie  .

4.krok -balenie a preprava
-Značenie krabíc , koho a čo je v krabici ,aby sa v tom dalo lepšie orientovať pri logistike .
-Ak niekto posiela po druhej  osobe  na inštaláciu model , zaúkolovaný človek -ho má komplet na starosť ako ho prevezme tak ho i vráti a všetko medzi tým .Inak s as takýmto exponátom musíme rozlúčiť, hrozí jeho poškodenie či strata .


Toto by mohla byť cesta k zlepšeniu a plynulosti tvorby CITY .

Dôležité je aby tí čo prídu  na inštaláciu boli i na odinštalovaní .To platí pre všetkých vystavovateľov nielen CITY.
Taktiež ak ma niekto hotovo ,nech pomôže s čímkoľvek na výstavách a hlavne s ťažkými vecami OSB , boxy ,  objemné krabice .
I keď to znamená ostať dokonca ,treba si uvedomiť že tu dodávku ešte niekto vykladá a aspoň poznášať veci čo najbližšie k dodávke je veľká pomoc !







« Posledná zmena: 04. Júl 2021, 13:29:16 od Buďo »

Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 4488
Re: CITY príprava na inštaláciu
« Odpoveď #1 : 05. Júl 2021, 04:36:07 »
Nuž predpokladá sa, že sa tu k tomu vyjadrím aj keď netuším prečo sme si nemohli ušetriť čas na písmenkovanie osobnou diskusiou pri rozoberaní v NB, napríklad pri hodinovom čakaní v pizzerii. Najmä ak tam bol takmer komplet tím čo robí CITY.

Rozumiem, že je tu určitá nespokojnosť s inštaláciou v NB, myslel som že je to už vysvetlené, ale tak znova. Ja som si nevybral COVID v rodine, dal som info na stôl a aj pri nepriamom kontakte sa rozhodlo že tam nepojdem. Tj za cca 48 hodín, bolo treba premigrovať ako materiál ktorý som u seba zhromažďoval tak aj informácie k osekanému tímu čo šiel inštalovať. Tu treba dať rešpekt, že ľudia čo sa síce predtým účastnili, ale mali akurát svoje oblasti či boli noví, dokázali postaviť niečo rozlohou adekvátne PP či TN z čias keď bol na mieste aj misoku (tj 6 OSB). Nedá mi pripomenúť, že s mojej strany po zrušení opatrení (plus duroduro ktorí si chcel brať dovolenku) bola ponuka to ísť doladiť cez týždeň ešte pred oficiálnym otvorením, ale bolo to zamietnuté...

Takže je otázne či sa na to má pozerať optikou poslednej inštalácie kde bola z objektívnych príčin neplánovaná poddimenzácia ľudských zdrojov a skúsenosti v pomere na veľkosť?

Obávam sa ,že CITY prežije len ak bude menšie a ľahšie zvládnuťelné .
CITY prežije pokiaľ záujem zo strany ľudí účastniacich sa projektu v objeme zodpovedajúcom ich možnostiam. A pokiaľ bude záujem a podpora zo strany LUGu.

Aby bolo jasné o koho ide
- jadro tímu sú - papluh, Danny01 (+ Janka), Duroduro, Jago
- pomocníci na mieste a často aj prispievatelia stavbami - matej, kamil, Inst (posledne)
- neparticipujúci prispievatelia - martinn, Buďo + prípadní občasní donori

1.krok - zmapovanie priestoru
- osobne si myslím, že kvalitné podklady priestoru by mali byť zodpovednosťou poskytovateľa a mali by sa pýtať pri vybavovaní. A ak tam niekto pôjde riešiť výstavu celkovo tak overiť na mieste
- je vysoký predpoklad že by to skončilo na mojich pleciach, ale vzhľadom na podobné predispozície a polohu ľudí zo základného tímu na tom asi budú podobne a tak a) aj keby sa podarilo zabezpečiť nejakú časovú zhodu medzi priestorom a človekom čo to má merať tak čas = rodina, peniaze, stavanie  a po b) ak by mal ísť samostatne bez iného programu tak pri súčasnom "ťahu na východ" je každa cesta v desiatkach Eur  len na to tam behať s nejakými latkami či laserovým merátkom (tu je práve otázka či by toto preplatil LUG ak sa to teda vyžaduje...)


2.krok - stoly , lego , vystavovatelia

Niečo z toho sa robí len ľudia z vonka do toho nevidia. Vzhľadom na to, že jadro je úzke rieši sa to oveľa rýchlejšie po emailoch ako na fóre. Tam sa riešia akurát ľudia mimo tohoto a ich príspevky. V prílohe sú príklady rozloženia čo som pripravoval na pár výstav. napríklad vzhľadom na veľkost NB sme si dopredu počítali koľaje, baseplaty a pod. Pri jednoduchších rozmiestneniach to je presnejšie (ako MK, MT) a inde je to horšie (LV).
Samozrejme, že to nieje 100% a niektoré veci nemá význam riešiť do detailov, napr pri väčšom množstve modularov stačí vedieť typ (rohový, polovičný) a konkrétny set sa už dopasuje na mieste.
Tu by som podotkol, že práca to neni instantná a bere tiež čas. Úprimne po tom čo som mal rozvrhnuté Levice a stálo to pár hodín času a na mieste mi boli dosky prehádzané mimo toho čo som dával na fórum, tak som mal chuť sa na to úplne vykašlať.

Čo sa týka OSB tak uznávam, že tam to trocha viazne a bere sa to za samozrejmé. Na druhú stranu keďže pár ich prišlo z CITY tak sa nejak očakáva ich dostupnosť...

3.krok - rozdelenie na sekcie

Momentálne je to rozdelené skôr tematicky - farma, rastliny,... - ako geometricky.
Pokiaľ si niekto nerobí kompletný MOC tak toto nemá význam riešiť z poskaldaných modelov/setov iných ľudí.
Ak niekto chce robiť ucelený kus mesta väčší ako je 1-2 baseplaty tak je vítaný. Propozície sú jednoduché - štandardná hĺbka OSB je 5 baseplate, vpredu 48stud na koľaj a cestu a vzadu 16 stud na koľaj tiež (to je to napojenie), šírka ľubovoľná. Špeciálne jednokusové verzie - roh s tunelom a koniec s vodou a bez koľají už doladíme

4.krok -balenie a preprava

Vzhľadom na to, že väčšina jadra sa účastní výstav a často sú obsluhou dodáviek tak toto máme celkom vyriešené.
Tak isto pri balení väčšinou nepatríme k prvým  :P takže aj na OSB sa na nás dostane. V NB som síce išiel skorej, ale zachraňoval česť duro. Na druhú stranu v Leviciach som osobne niesom viac ako 4 ks OSB čo boli pod CITY a to som nebol sám, takže toto si myslím že neni správne cielené.


Na koniec niečo za seba.
Osobne väčšinu spomenutého nevidím ako svoje priority. Mojimi sú
- elektrifikácia setov - osvetlenie, viac motorov,...  trafá, časové spínače
- predpripravený terén - v prvej fáze je mojim plánom lunapark, na spôsob toho čo je použité v zimnej krajine mať cca na 1 brick výšku a viac baseplatov spojených k sebe (2x2, 2x3 a pod). Toto zabezpečí mať detaily terénu bez potreby stavania, základy kde umiestniť budovy z krabíc, miesto na skryté vedenie káblom. Lunapark aj preto, že je to vďačná vec na samostatné použitie mimo dlhodobých výstav. Pokračujúc mestom (osvetlenie budov).
- prenášanie postavených modularov a pod - momentálne presúvam modulary rozložené na poschodia a osekané o prečnievajúce veci. Je to výmena času pri inštalácii za miesto kde mám úsporu cca 50% ako keby bol každý zvlášt v krabici. Takto som schopný sa zmestiť do vlastného auta a ešte sa mi to lepšie skladuje doma. Akonáhle príde elektrifikácia tak už aj tam kde by som zašiel budem potrebovať ten kubík+ v dodávke.

« Posledná zmena: 05. Júl 2021, 04:46:48 od papluh »