Autor Téma: NÁPADY a RIEŠENIA: Podvozky áut, zatáčanie, odpruženie, pohon...  (Prečítané 25069 krát)

Odhlásený Legman

  • Príspevkov: 86
@Seebo pozerám, že od tej Tatry si asi upustil.
Ale nápad s traktorom je zaujímavý. Len keď som na to tak pozeral tak niektoré tie prevody nepreskakujú náhodou?
A ako sa to správa keď je pripojený predný náhon? Majú predné kolesá so zadnými rovnaké otáčky?
Ale držím palce a ešte aká značka to bude?

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 260
Neviem čo by som ti povedal k spojke náhonu prednej nápravy , ja sa takým záležitostiam nevenujem takže s tým nemám skúsenosti ale vyzerá to tak že by to mohlo fungovať. Ja by som skôr niečo vymyslel z riadením aby tak neuberalo svetlú výšku, napríklad by som použil namiesto M motora servo a umiestnil ho niekde tam kde je teraz batterybox a ten by som dal niekde nad zadnú nápravu. A jak pozerám tak predná náprava je aj výkyvná takže by bolo výhodné dať servo priamo na nápravu keďže takto sa ti pri výkyve nápravy hýbe aj riadenie.

Odhlásený Seebo

  • Príspevkov: 74
@Seebo pozerám, že od tej Tatry si asi upustil.
Ale nápad s traktorom je zaujímavý. Len keď som na to tak pozeral tak niektoré tie prevody nepreskakujú náhodou?
A ako sa to správa keď je pripojený predný náhon? Majú predné kolesá so zadnými rovnaké otáčky?
Ale držím palce a ešte aká značka to bude?
Neupustil som od tatry len ju nechávam oddýchnuť.
 Nie, žiaden prevod nepraská (som prekvapený sám).
 S pripojeným predkom sa správa vcelku pekne.
 Nie nemajú rovnaké otáčky, preto tam sú také zaujímavé prevody.
 Bude to CASE série Magnum.
Neviem čo by som ti povedal k spojke náhonu prednej nápravy , ja sa takým záležitostiam nevenujem takže s tým nemám skúsenosti ale vyzerá to tak že by to mohlo fungovať. Ja by som skôr niečo vymyslel z riadením aby tak neuberalo svetlú výšku, napríklad by som použil namiesto M motora servo a umiestnil ho niekde tam kde je teraz batterybox a ten by som dal niekde nad zadnú nápravu. A jak pozerám tak predná náprava je aj výkyvná takže by bolo výhodné dať servo priamo na nápravu keďže takto sa ti pri výkyve nápravy hýbe aj riadenie.
Prerobil som to už skorej a ubral som svetlú výšku tým že som ich iba prehodil (M motor a B-Box).
 Áno snažím sa čo najdôverihodnejšie napodobniť funkcue predlohy takže prehok je výkyvný a náprava sa pohne ani o pol zubu takže je to v poriadku.

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: NÁPADY a RIEŠENIA: Podvozky áut, zatáčanie, odpruženie, pohon...
« Odpoveď #78 : 14. Október 2020, 16:08:15 »
Tieto kolesá-pneumatiky sú velmi dobré na modely v menších mierkach: (napr v sete 10258 London Bus)

ila_rendered

Pri použití na zatáčacej náprave ale niesú kôli samotnému disku ideálne.

ila_rendered

Svojim cestným dezénom ale pekne pasujú k týmto širším - ktoré môžu suplovať dvojmontáže:

ila_rendered

Staré Model-Team sety používali na to presne vhodné disky. Lenže pneumatiky na ne určené, majú len ten staromódny zúbkovaný dezén.

Aktuálne sa vyrába velmi podobný disk tomu z Model-Teamu, len nevyrábajú k tomu pneumatiku.

ila_rendered

Takže napadla ma taká trochu fušerská bastlovina.
Zobrať ten nový disk (má o 1mm väčší priemer aj šírku proti origo ModelTeam) a nasunúť tam tú modernú pneu.

Pasuje to ako tak na oko, nevadí že disk vnútri vytŕča. Dostávame sa k tej mojej hlavnej bastlovine. Stará Model-Team pneu bola vnútri nesymetrická, proste pasovala na daný disk.
Pri modernej pneu som do vzniknutej medzery natlačil pneumatickú hadičku - farebne by mala byť hadička aj disk Light Bluish Gray, ale disk mám zatial len v DBG.

ila_rendered

ila_rendered

Hadičku treba ale precízne nejak zošikma oba konce zarezať aby sa pri spojení prekrívali a odhadnúť presnú dlžku, inak tam bude vidieť ten nepekný rez ako som dodrbal ja. Alebo tam natlačiť niečo vhodnejšie, nelego.

ila_rendered

Čiže rekapitulácia celej pointy, alebo zmyslu tohoto môjho divadla:  Mať moderný typ úzkej pneumatiky nahodený na disku, ktorý dovoluje realistickú geometriu zatáčania a teda dovoluje mať velmi blízko zabudované šasi karosérie/blatníky.

ila_rendered

Odhlásený TOME

  • Príspevkov: 377
Re: NÁPADY a RIEŠENIA: Podvozky áut, zatáčanie, odpruženie, pohon...
« Odpoveď #79 : 15. Október 2020, 08:53:43 »
to je sikovne s tou hadickou  (y), vyzera to pekne ako okraj disku a este vystupeny stred trocha, tak ako to byva realne. Presne toto som riesil pri Scanii, obutie novej cestnej pneu na stary model team disk a takto daleko som sa nedostal  :D prerobil som napravu o dva study uzsie a nasadil nove disky. Tieto model team disky su super, ze aj v mensom modeli mozes naboj zapustit. Riesil som to aj v mojom LDD vlakne, poslem aj sem obrazok, kde je vidiet rozdiel pri zatoceni ;)

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Re: NÁPADY a RIEŠENIA: Podvozky áut, zatáčanie, odpruženie, pohon...
« Odpoveď #80 : 16. Október 2020, 09:28:09 »
Presne na teba TOME a tvoju Scaniu som si spomenul, že si to tam riešil. :)


Odhlásený muffin

  • Príspevkov: 774
Re: NÁPADY a RIEŠENIA: Podvozky áut, zatáčanie, odpruženie, pohon...
« Odpoveď #81 : 20. December 2020, 16:48:41 »
Kým bude moja rozrobená 148-mička zrealizovaná, potrebujem otestovať v praxi, čo mám namodelované v stud.io
Začínam tým, čo je pre Tatrovky kľúčové - podvozkom. Toto je prvý prototyp zadných polosí, zatiaľ to vyzerá sľubne. Hlavnou pointou bolo využiť malé točne na zavesenie nápravy, aby sa čiastočne odľahčila hlavná os pohonu. Trochu som bojoval s miestom, nakoľko tie ozubené časti sú dosť veľké a vzhľadom na mierku niet ako spevniť hlavný rám zospodu. Zatiaľ to ale pôsobí relatívne tuho, uvidíme, keď tam pribudnú ďalšie časti a stúpne to na váhe. Plánujem to zatiaľ iba ako manuálny model, tak to snáď bude OK.
Oriešok bude odpruženie, to ale začnem riešiť, keď budem mať obe zadné nápravy, zatiaľ je to len v teoretickej rovine s viacerými neznámymi.


Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 4483
Zaujímavá minimalistická dvojstupňová prevodovka. Použitie asi bude limitované momentom kde preskakuje LEGO spojka v pomere na ten čo potrebuje model. No a životnosťou tej spojky  >:D


A v pohybe
« Posledná zmena: 16. Jún 2021, 14:59:18 od papluh »