Vánoce k nám přišli o pár dní dříve a já jsem pod stromečkem našel tenhle zajímavý Promo set co se před lety prodával na palubách letadel British Airways a Lufthansy. Na Kostkách se o něm tehdy vedly docela vášnivé debaty, takže jsem se jednak těšil na stavbu a taky jsem chtěl vědět zda jsem měl podle předběžné fotky správný odhad. Polovině tehdejších diskutérů, se set zdál divně tvarovaný, druhé se to zdálo v pohodě a zdůrazňovali, že je konečně něco dejuniorizováno.
Tak tedy jdeme na to:
Vcelku malá krabice je dost napěchovaná díly. Žádný drahý "dánský" vzduch. Je jasné, že na palubách letadel to muselo zabírat málo prostoru.
Druhým kladem je, že sáčky jsou logicky rozdělené na stavbu letadla (2) a na boudu (1). Co mne překvapilo byly dva návody. Knížečka se stavbou letadla a bouda se skládá podle složeného aršíku, který má na jedné straně návod a na druhé leták 2006.
Stavba letadla šla jak po másle. Žádné složitosti. Nejvíc mne zdrželo asi lepení samolepek, aby byly rovné. Číslo na boku i ocas mi byly jasné předem. Další potisky ale jdou ještě na motory a na křídlech jsou ještě otvory palivových nádrží. Nepochopil jsem palubní náklad - prosklený box s hrníčky na kávu?
Ze vzhledu letadla jsem poněkud rozpačitý. To že je z z menších dílů je jednoznačně super. Moc se mi líbí křídla i motory s vrtulemi. Ovšem tvar mi už na fotkách předem přišel jako takový nabouraný, krátký. Bohužel tenhle dojem přetrval i po sestavení. Dokonce jsem si říkal, že to měl být původně asi vrtulník. Ti jsou takoví robustní, krátcí a vysocí. Díky tomu, že je latadlo krátké se do něho nevejde pasažér, ale podle nákladu a uniformy to není ani letadlo sportovní, ani nákladní. Tak co si o tom myslet?
Zajímavým herním prvkem je možnost odklopení ocasu. To spolu s odklopením části střechy umožňuje přístup k "nákladu". Ovšem ocas je upevněný díky tile 2x2 na vrchní části trupu, kde dělá nepěknou bouli a ještě umocňuje dojem už tak dost vysoké stavby.
Ještě jedno velké mínus musím zmínit - díru v trupu. Chápu že tam není možné strčit nějakou skosenou plate - nešel by odklápět ocas Tile by asi moc trčela ven, ale pro mne by cokoli bylo lepší než tenhle průstřel.
Stavba boudy je ještě rychlejší. Je to taková reminiscence boudy u 1808, ale bohužel není tak pěkná. Nářadí je i tady, ale nevejde se všechno do stojanu. Zadní prostor je vybavený oknem. Ovšem nechápu proč. Ten plakát na 1808 je mnohem lepší. Takže jediným kladem je pro mne druhý fig (mechanik).
Shrnuli vše vychází mi tak 5 bodů z deseti. Na
své letiště tenhle setík pustím, teprve po důkladné přestavbě. Ta bude spočívat hlavně v prodloužení celého trupu a zřejmě zrušení odklápění ocasu aby letadlo nebylo děravé.