Nakupovanie cez shipito.com
Čo je vlastne shipito.com?Shipito.com je Americká spoločnosť ktorá umožnuje zasielať tovar, ktorý ste si kúpili kdekoľvek vo svete, na ich adresu a potom vám tovar prepošlú na vašu domovskú adresu.
K čomu je táto služba dobrá?Pre nás hlavná výhoda spočíva v tom, že možete nakupovať od predajcov ktorý nechcú posielať na Slovensko. Shipito vám baliček uskladní na dosť dlhú dobu a pokiaľ nakupuje toho viac, tak si môžete preposlať domov všetky balíčky ako jeden.
Ďalšie výhody sú, že si cez Shipito necháte zásielku prekontrolovať, odfotiť, prebaliť atd.
Nevýhodou je, že každá ich služba je spoplatnená a platíte dvoje poštovné: od predajcu na adresu shipito a potom od shipito k vám domov.
V tomto článku by som rád popísal moju prvú skúsenosť so shipito.
Kedže som jednal za rýchleho pochodu, nemal som čas studovať všetky možnosti ktoré spoločnosť ponúka a tak som urobil pár chýb, ktoré vám taktiež rozpíšem.
Osobne mi veľmi pomohli ľudia cez ich online chat, ktorý fungoval 24 hodín denne. Títo ľudia majú aj isté právomoci, takže chybičky boli odstránené do pár sekúnd.
Registrácia je celkom jednoduchá. Potrebujete hlavne Paypal cez ktorý bude platiť. Na začiatku si zvolíte jednu z dvoch možností.
Prvá možnosť je pre indviduálne zásielky s poplatkom/zálohou 5 USD.
V jednoduchosti: Príde vám jedna zasielka a tú si prepošlete. Nemôžete zlučovat zásielky do jednej.
Druhá možnosť má dve podkategórie a to s mesačným poplatkom za 10 USD a ročným 50 USD. Ak poplatok vyčerpáte jednoducho si ho dobijete cez paypal ako dobíjate kredit telefónu cez bankomat.
Druhý krok je už klasika – meno, adresa a tretím krokom je samotná platba. A pri platbe
POZOR !
Adresa ktorú ste použili musi byť identická s adresou cez Paypal. Ináč neskôr môžu nastať problémy. Tak pozor na dĺžeň či mäkkčeň vo vašom mene prípadne skratený názov ulice (napr: Kpt. Nálepku namiesto Kapitána Nálepku).
Tak po úspešnej registrácii vám shipito vytvorí vašu americkú adresu a pridelí vám niečo ako P.O.BOX. Vaša nová adresa bude vyzerať asi takto:
Janko Mrkvicka
2421 Meridian Blvd
Suite # U1234
Minden NV 89432
United States
Po vytvorení adresy ju jednoducho nastavíte ako fakturačnú adresu u vášho predajcu.
V mojom prípade išlo o Ebay. Pri nastavovaní adresy sa vyskytli hneď dva problémy.
Ebay mal problém so symbolom mriežky a môj "P.O.BOX." prepisal automaticky na " Stb U " a vynechal čísla ktoré sú najpodstatnejšie. Nasledovalo ručné nastavenie a odsúhlasenie adresy s vedomím, že podľa Ebay nie je adresa správna a može dôjsť k vráteniu zásielky spať odosielatelovi.
Vzápätí na to vyskočil druhý problém o nezhode PSČ a mesta.
Tu som sa obrátil na pomoc cez
shipito online chat a hneď mi napísali dodatočne ďalšie 4 cifry k už existujúcemu PSČ. Ebay bol spokojný a mohol som kludne zaplatiť a čakať na odoslanie.
Po dvoch dňoch od odoslania baliček dorazil. Ako vidno na fotke (obrázok č.1), baliček bol odfotený, zmeraný a prevážený.
Na pravo od fotky si povšimnite červený rámik "
Package Status". Okolo neho sa budú točiť nasledujúce riadky.
Ako prvé sa zvolí colné vyhlásenie (obrázok č.2), kde musite napisat aj hodnotu (sumu), inač vás to ďalej nepustí. Najprv som vyplnil vyhlasenie sám. Samozrejme máte možnosť aby vám shipito za 5 USD poplatok vyplnilo vyhlásenie. Takže vám otvoria balík a napíšu popis tovaru. Shipito ale nepozná hodnotu tovaru, tak tento údaj na vyhláseni nebude, alebo ho dopisete vy. Zvolil som teda možnosť vyplnenia cez shipito a tajne som dúfal, že pre našich colníkov bude baliček bez hodnoty neviditeľný a obidem tak prípadné clo + dph. Opak bol pravdou a zasielka bola chytená.
Ako ďalšia možnosť je spôsob prepravy (obrázok č.3). Je to celkom pestrá ponuka. Cena sa pochopiteľne mení s váhou vašej zásielky.
Osobne som zvolil spôsob DHL a vyskočilo mi nové okno (obrázok č.4). Kedže moj balíček bol krehký (sklo), zvolil som spôsob s plným poistením v prípade straty aj poškodenia.
Pre tento spôsob je nutné aby vám balik otvorili a pofotili jeho obsah, samozrejme za poplatok 2 alebo 5 USD.
A tým sa dostávame ďalej (obrázok č.5). Na ľavo od fotky je suma poštovného aj s vybranými službami, ktoré nájdete napravo pod
special requests (vyhlásenie a fotenie). Samozrejme týchto služieb je v ponuke viac.
Povšimnite si náš
package status. Svieti nám jeden riadok na červeno a to, že nám nestačí deposit. V bielom okne v pravo hore nám ukazuje aj sumu ktoré musíme doplatiť (5USD je náš vklad pri registrácii). Kliknutím na
PAY si cez Paypal dobijeme náš účet.
Po dobiti prišlo nemilé prekvapenie.
V
package status mi svieto nové červené okienko, že účet je pozastavený (obrázok som zabudol spraviť). Išlo o spominaný problém s Paypal adresou. Kedže žijeme v 21. storoči, kontrolovanie adresy funguje cez počitač a ten nie vždy rozoznáva skratky či dlžne. Otvoril som opäť online chat kde som popísal svoj problém, bolo mi vysvetlené prečo došlo k zablokovaniu ale, že mám pravdu, účty sú identické a môj účet bol okamžite odblokovaný.
Nasledovala dodatočná otázka či je možné ešte označiť balík ako krehký, kedže ide o sklo.
Táto možnost sa volí ako "
last minutes reqeustes" s tým, že mi musia zrušiť
special requests(vyhlasenie a fotky) a je nutné si ich nanovo zvoliť. Po zrušení mi v
Package status vyskočil nový riadok "
last minute requestes" a zvolil som službu fragile (1USD) a extra bublinková fólia (2USD).
Keď som sa vrátil na
special requests, zo záhadných dôvodov mi nechcelo dovoliť zašrtknúť už predošlé služby. Opať otvorenie online chatu, popisanie situacie a za pár sekund bol problém odstranený a služby boli znovu zvolené.
Zvolením služieb
last minutes sa nám navýšila suma k zaplateniu, takže nepostačoval deposit. Pred zaplatením som upravil ešte adresu na shipito aby bolo identická s adresou na Paypal.
Po asi 2 hodinach došiel e-mail o vyhotovení fotiek (obrázok č.6) a kedže z mojej strany bolo všetko vyplnené aj zaplatené za pár hodín bol balíček aj odoslaný. Samozrejmosťou bolo aj sledovacie čislo zásielky cez zvolenú službu DHL.
Čo dodať záverom. Toto všetko sa udielo za necele 3 dni a to cez Vianoce (24. az 26.) ak nepočitam aj ešte 2 dňovú prepravu v ramci Štátov. Colnica zadržala balík
len na 13dni a na 14tny deň som balik prevzalPodpora na online chate nebola k dispozici 25.12 (pre Ameriku je to pochopitelne, kedze darčeky si rozbalujú hneď po ránu
). Takže tento deň som musel čakať na odblokovanie účtu.
So samotnou službou Shipito som veľmi spokojný. Pokial budem opať v podobnej situácií ich služby rozhodne využijem a aj odporúčám každému.