Nuž priznám že niesom moc vláčikár a sa zdá že som sa chytil do pasce s 9V motorizáciou toho Winter Train čo šiel vo výklade minulý rok.
Dal som tam 9V motor do tendra a pri dlhšom jazdení mal tendenciu sa zasekávať. Či už vo výklade alebo aj na akciach kde som pri tom stál (Dni rodiny Trnava a Pieštany).
Ako keby tam bolo nejaké trenie a časom to spustilo tepelnú poistku. Skúšal som viacej vecí, odstrániť ten točiaci sa stromček, skrátiť vagón,... niečo pomohlo (asi zníženie odberu) iné nie, ale aj tak sa časom zasekol.
No až pri testovaní motora v tohtoročnom vlaku* do výkladu som zistil že ak z motora
odstránim nasledovný diel, tak zrazu sa začne správať o dosť lepšie.
Akože chápal som že je
verzia bez výrezov na axle (2871 na BL) ako bola u klasických 9V kde to nebolo potreba. Aleže sú dve verzie toho novšieho dielu s výrezmi 2871b tak to ma dostalo
Ako je
napísané na BL diskusii tak ten istý diel do 2010 má matný vzhľad a 8.3mm a po 2010 lesklý vzhľad a len 8mm (kompatibilné so šírkou bricku). Avšak tento malý rozdiel znamená že kovové kolesá z 9V s o niečo väčším rozchodom sa už nezmestia aj s medzerou.
No a takto dopadol kus čo bol na tom zimnom vlaku - podľa veku setu, mierne vybrúsený
Nuž a teraz domáca úloha
1) vie o tom niekto viac ?
2) má niekto zbierkú vláčikov kde by mohol mať rôzne kusy tohoto dielu a 9V motor na vyskúšanie nasadenia ? Tj či novší a starší diel majú inú hrúbku a inak doliehajú na kolesá 9v motora.
Na BL tvrdia že zmena bola cca 2010. Na Bricksete kde sú čísla z TLG zas majú design ID 2871 od 1991 do 2015, čierna farba s part number 4493326. A potom od 2015 design ID 39886, čierna farba s part number 6256101. Avšak aj v novšom diele je vylisované stále číslo 2871. Takže asi sa dá spolahnúť len na fyzické odskúšanie.