No to už som len zvedavý ako vieš "Pneumatiku vies ovladat dialkovo rovnako ako aktuator"
Pri LA - máš diaľkové pohneš páčkou nahor, pohon LA sa začne otáčať podľa sprevodovania, ak nieje na doraz alebo preťažený nad úroveň spojky tak hneď sa začne hýbať. Pustíš páčku, LA sa zastaví a drží pozíciu, dáš do opačnej polohy a ide hneď naopak. Ak máš train ovládač, tak môžeš je na výber viac nastavení citlivosti a STOP tlačítko.
Zabudovanie - máš vývod LA napr na HoG, pripojíš motor,ten do IR príjmača a ten na baterku. Hotovo
Pri Pneu - Máš jeden kanál na ovládanie behu pumpy. Druhý kanál na ovládanie ventilu. Ak hovoríš ovládať cez pumpu tak otvoríš naprv ventil do smeru ktorý chceš. Najskôr nemáš v systéme žiadny tlak a aj keby tak nemáš ten správny, takže ak to otvoríš do smeru gravitácie tak ti to padne dole. Keď otvorís proti smeru, začneš pumpovať, nič sa nedeje, ešte stále nič, tlak je nízky a ... zrazu to letí to hore, rýchlo stop. Ak máš štastie zastavíš to cca tam kde chceš.
Zabudovanie - motor na pumpu je jednoduchý, dopredu-dozadu, kalsický motor na diaľkové.
Ale čo ventil? Jednoduché riešenie - Servo motor - akurát ten funguje s klasickým IR ovládanim v plných výchylkách +1,0,-1. Čo urobí naplno otvorený ventil proti gravitácii je každému čo sa stým hral jasné. Navyše to treba držať aby bol otvorený. Pomáha Train ovládač- s držaním aj postupným otváraním. Ale stále je 2x väčší a drahší ako M-motor a pri viacerých X ventiloch je nezávislé ovládanie skrz X serv vs nejaká prevodovka s 1 servom a motorom ale len na 1 ventil naraz.
Alebo spraviť nejakú konštrukciu pomocou normálnych motorov kde na postupné otváranie stačí závitnica, ale s centrovaním to bude už horšie. Alebo potom gumičky. No a ešte som testoval riešenie čo používa Sariel, na M-motor dá cez prevod polovičné liftarmy, ktoré sú pri otváraní ventilu v skrute a pružnosťou sa po zastavení motora vrátia dostredu...krása
Ale inak je to úplne ale úplne rovnaké....