Na Tatre nemám zatial žiadny progres.
Táto téma ale nieje LEN o Tatrách ale o ľubovolných vozidlách. Momentálne som prerábal podvozok mojho
MAZu 537 8x8 "Logging Truck" - fotky prerobneného podvozku tu teda zverejňujem, keby to niekoho zaujímalo
Krátke info o lego-podvozku MAZ 537:- nezávislé zavesenie kolies
- pohon 8x8 (5 diferenciálov)
- prvá a druhá náprava zatáča (s rozdielnym uhlom) ,ovládané cez HOG
Predná štvorica kolies:Zadná štvorica kolies:Plný rejd:Kostra bez kolies:Odpruženie: predná štvorica kolies* kombinácia pružin: 4x žltá (tvrdá) a 4x šedá (mäkká)
Odpruženie: zadná štvorica kolies* pružiny: 8x šedá (mäkká)
Detail na tiahlo riadenia predných kolies:* gulový čap od čierneho náboja kolesa by mal sedieť podľa správnosti vo výške 2stud (= 4 polstud) aby boli obe spojené kolesá stále rovnobežné aj pri prepružení. V tejto výške ale už tiahlo na ňom nasadené, koliduje z vnútornou stranou pneumatiky.
Vyriešil som to tak, ako je vidieť na obrázku: Výška je nastavená na 1,75stud (= 3,5 polstud).
Týmpádom geometria predných kolies má maličkú zbiehavosť, čo je fajn. Pretože keď sa prakticky nasčítajú všetky vôle v čapoch (4x) a medzi nábojom a diskom kolesa (2x), tak výsledok je, že kolesá idú akurát rovno - čo by sa pri spomínanej teoretickej správnosťi uchytenia tak nejavilo a boli by trochu rozbiehavé.