Seebo, daj ešte záber spodku, ako si to spevnil. Nejaký liftarm v strede?
Na mojom podvozku som čosi porobil...
- zatial kostra konečnej konfigurácie podvozku, rozstupy kolies sú približne... +/- 1-2 study
- uchytenie poloosí som zmenšil-zúžil, týmpádom celý ten segment (náprava) sa zúžila o 4 study.
- náboje kolies som aplikoval tie z návrhu od TOMEho z príspevku na prvej strane. Fakt super vymyslené, koleso drží pevne, a hlavne najdôležiťejšie, že os otáčanie je maximálne blízko - bližšie to už nejde
K ideálnemu stavu by to chcelo ešte, aby ta malinká točnica mala aspoň na jednej strane krížové diery pre pevnejšie uchytenie k ramenu poloosi.
- zatáčanie som skúšal vymýšlať roznymi dalšími spôsobmi, ale: buď to malo velké vôle, bolo to moc labilné, alebo výzorovo sa mi to nepáčilo, alebo nebolo možné zosynchronizovať (megavôle) so zadnou dvojicou náprav, ktoré tiež budú zatáčať, alebo kombinácia všetkého... Vrátil som sa k tomu čo som mal na začiatku, uvidíme... nieje to ideálne, ale bude to poličkový model, kašlem na to...to by museli byť všetky tiahla a celý ten podvozok zo železa!
- tlmiče tam ešte pribudnú, tie by mali ešte trochu eliminovať vaklanie samotných poloosí...ako hoši, na toto ked pride kabina + nadstavba, tak to bude tragédia aj s tým zatáčaním...viem o čom to je, keď som staval
MAZ 537 - tá váha je zabiják! - to malo tiež nezávislé zavesenie, ale nie tak komplikované ako tatra + zatáčanie bolo cez ozubené hrebeňe, cez ktoré sa dajú pekne diferencovať zatáčacie uhly pre prvé, druhé...desiate kolesá...