Autor Téma: NÁPADY a RIEŠENIA: Podvozky áut, zatáčanie, odpruženie, pohon...  (Prečítané 25057 krát)

Odhlásený Legman

  • Príspevkov: 86
Vidím dobre , že si použil starý typ diferenciálu?

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Seebo: Z fotiek to vyzerá fakt použitelne! Podla skice č. 1 z prvej strany. O týchto dieloch som totálne netušil že také niečo je... Ja som to úplne podobne skúšal pomocou "Technic link" , ale 1x6 boli krátke a zase 1x9 sú len jednostranné, ale hlavne to dosť vaklalo tie malé technic gulové spojenia - tieto Bionicle sú tuším natesno.
A prevod na hlavnú páku by mal byť úplne do pomala, (alebo nejak cez actuator)  aby ti to nezatáčalo jak splašené  :)
Daj potom krátke video, z plného rejdu na druhú stranu

Matt251: To áno, jeden diel vcelku je vždy lepší, než to šušniť z troch - len on potrebuje dĺžku na 9 kôli hlavnej páke, ten tvoj je na 7. Ale inak dobrý tip!

Odhlásený MiKeL

  • Príspevkov: 2517
    • Moja zbierka
Mozno pripadne skuste aj z Hero Factory serie, ktore su aktualne pouzivane v tych SW figurkach a su roznych dlzok, pripadne sa daju predlzovat "extenderom". https://www.bricklink.com/catalogList.asp?catType=P&catString=749

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Noooo! ešte lepšie... Niektoré z nich by boli možno aj vhodné. To sú vlastne ruky na pajďulákov  :D Tam musí byť vačšie trenie, aby držali polohu...

Odhlásený papluh

  • Príspevkov: 4483
Extender má v sebe gumovú vložku na zväčšenie trenia https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=98613c01#T=P
Iné kĺby to tuším nemajú. U SW figúriek sa to používa napr na nohách, keď to blbo vyzerá a dáš to preč tak zrazu udrží o dosť menej polôh  ;D

Odhlásený Seebo

  • Príspevkov: 74
Vidím dobre , že si použil starý typ diferenciálu?
Ano použil som ho, oco mi poradil že ten nový bude preskakovať začo dakujem ušetril mi tim vela nervov

pali máš pravdu je to natesno ale nič čo bi servo nedokazalo pototiahnut z dobrým prevodom. Áno video dám ale este to musím spevniť odtláča sa mi to od kolies a este to je aj zle uchytené no hneť po dokončení to pošlem

Odhlásený Legman

  • Príspevkov: 86
Seebo veru aj dobre si urobil. Už len tým že to bude pevnejšie ale hlavne aj spomalené s navýšením sily. Ak tiež ho máš poháňaný 8z kolečkom na to 24zubé.
A to riešenie s tým bionicle sa mi tiež páči. Niesu tam až také vôle ako majú technic linky a ešte k tomu si môžeš spraviť akúkoľvek dĺžku potrebuješ.
A inak to plánuješ aj motorizovať? Či by si nemal radšej hneď zo začiatku vymýšľať uzavierku diferenciálu. Ale tam miesto asi už neostalo.  ???  ::)

Odhlásený Seebo

  • Príspevkov: 74
Seebo veru aj dobre si urobil. Už len tým že to bude pevnejšie ale hlavne aj spomalené s navýšením sily. Ak tiež ho máš poháňaný 8z kolečkom na to 24zubé.
A to riešenie s tým bionicle sa mi tiež páči. Niesu tam až také vôle ako majú technic linky a ešte k tomu si môžeš spraviť akúkoľvek dĺžku potrebuješ.
A inak to plánuješ aj motorizovať? Či by si nemal radšej hneď zo začiatku vymýšľať uzavierku diferenciálu. Ale tam miesto asi už neostalo.  ???  ::)

Áno rovno to spravím motorizované ale uzávierky tam nebudú keďže to nemá biť tatra ale iba zavesenie inak to bude terenne vozidlo na 4 kolesách preto to mám spravené tak že nemam posunuté ani o pol studu to mi robilo tiež veľký problém. Ako hovorím uzavierki nie ale motory áno, inak povedané este nechápem ako to funguke z uzávierkami :D :D
« Posledná zmena: 20. Apríl 2018, 21:54:27 od Seebo »

Odhlásený Legman

  • Príspevkov: 86
Áno rovno to spravím motorizované ale uzávierky tam nebudú keďže to nemá biť tatra ale iba zavesenie inak to bude terenne vozidlo na 4 kolesách preto to mám spravené tak že nemam posunuté ani o pol studu to mi robilo tiež veľký problém. Ako hovorím uzavierki nie ale motory áno, inak povedané este nechápem ako to funguke z uzávierkami :D :D
Aha. Ale principiálne je to podobné tatre.  :D
V skratke sa ti to pokúsim vysvetliť : keď budeš mať diferenciál bez uzávierky to znamená , že keď jedno koleso ostane vo vzduchu ostane sa točiť len ono a to druhé bude stáť. S uzávierkou by sa ostali točiť obidve kolesá naraz, len na pevnom (rovnom ) povrchu pri otáčaní je dôležité mať diferenciáli kôli uvolneniu napínania v kardanoch , to je tak že vonkajšie koleso sa vždy otáča rýchlejšie ako vnútorné a to umožnuje diferenciál. Keby si ho mal uzamknutý kolesá by sa ti točili rovnako a mohlo by dôjsť k prasknutiu toho kardanu pri kolese. Musíš si to aj sám vyskúšať aby si to pochopil.  ;)

Odhlásený Seebo

  • Príspevkov: 74
Ja ale viem o tom že mi to zamkne kolesá a ako funguje differák ale či mi to nebude lámat kardany a ako miesta potrebujem a tak
« Posledná zmena: 21. Apríl 2018, 09:26:10 od Seebo »

Odhlásený Legman

  • Príspevkov: 86
Re: NÁPADY a RIEŠENIA: Podvozky áut, zatáčanie, odpruženie, pohon...
« Odpoveď #40 : 23. Február 2019, 09:14:22 »
Stále nikto žiadny progress?  ;)

Odhlásený Seebo

  • Príspevkov: 74
Re: NÁPADY a RIEŠENIA: Podvozky áut, zatáčanie, odpruženie, pohon...
« Odpoveď #41 : 24. Február 2019, 16:11:28 »
Žiadny

Odhlásený Paliason

  • Príspevkov: 1307
Na Tatre nemám zatial žiadny progres.

Táto téma ale nieje LEN o Tatrách ale o ľubovolných vozidlách. Momentálne som prerábal podvozok mojho MAZu 537 8x8 "Logging Truck" - fotky prerobneného podvozku tu teda zverejňujem, keby to niekoho zaujímalo  :D

Krátke info o lego-podvozku MAZ 537:
- nezávislé zavesenie kolies
- pohon 8x8 (5 diferenciálov)
- prvá a druhá náprava zatáča (s rozdielnym uhlom) ,ovládané cez HOG

ila_rendered

ila_rendered

ila_rendered

ila_rendered


Predná štvorica kolies:

ila_rendered


Zadná štvorica kolies:

ila_rendered


Plný rejd:

ila_rendered


Kostra bez kolies:

ila_rendered


Odpruženie: predná štvorica kolies
* kombinácia pružin: 4x žltá (tvrdá) a 4x šedá (mäkká)

ila_rendered

ila_rendered


Odpruženie: zadná štvorica kolies
* pružiny: 8x šedá (mäkká)

ila_rendered


Detail na tiahlo riadenia predných kolies:
* gulový čap od čierneho náboja kolesa by mal sedieť podľa správnosti vo výške 2stud (= 4 polstud) aby boli obe spojené kolesá stále rovnobežné aj pri prepružení. V tejto výške ale už tiahlo na  ňom nasadené, koliduje z vnútornou stranou pneumatiky.
Vyriešil som to tak, ako je vidieť na obrázku: Výška je nastavená na 1,75stud (= 3,5 polstud).
Týmpádom geometria predných kolies má maličkú zbiehavosť, čo je fajn. Pretože keď sa prakticky nasčítajú všetky vôle v čapoch (4x) a medzi nábojom a diskom kolesa (2x), tak výsledok je, že kolesá idú akurát rovno - čo by sa pri spomínanej teoretickej správnosťi uchytenia tak nejavilo a boli by trochu rozbiehavé.

ila_rendered

Odhlásený TOME

  • Príspevkov: 377
dobre si vymakal ten podvozok  (y) :o  parada  ;)

Odhlásený Tatrovak

  • Príspevkov: 260
Re: NÁPADY a RIEŠENIA: Podvozky áut, zatáčanie, odpruženie, pohon...
« Odpoveď #44 : 06. Február 2020, 08:31:14 »
Neviem teda či je to ešte stále aktuálne po takej dobe, ale zaujala ma jedna vec na predných polonápravách , vzhľadom na to že krížový kĺb hrideľa, ktorý vchádza do wheel hubu, nie v jednej vertikálnej ose z gulovými čapmi ktoré samotný wheel hub držia , nedeje sa ti tam tože keď sa pri zatáčaní whell hud otáča okolo svojej zvyslej osi tak krížový kĺb sa vychyluje do strán a roztláča od seba tie uchytenia tlmičov ?