3. ČASŤBalíček s číslom 3 a roztriedené bricky...
Z trojky sa skladá "fake" motor - 16-valcový, zatiaľ najväčší, aký v origo sete vznikol...
Originálny motor Bugatti Chiron je rovnako 16-valcový s usporiadaním do W (čiže W16) prepĺňaný štyrmi turbodúchadlami s objemom 8000 ccm (8 litrov)... Autu dáva výkon 1103 kW / 1500 PS a krútiaci moment 1600 Nm...
Skutočný Chiron akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,4 sekundy, z 0 na 200 km/h za 6,5 sekundy, z 0 na 300 km/h za 13,6 sekundy a v svetovom rekorde z 0 na 400 km/h za 32,6 sekundy, následne dokáže zastaviť (400-0 km/h) za 9,4 sekundy... Top speed zatiaľ nie je známa, a navine je firma Michelin, ktorá stále neukončila vývoj pneumatík pre Chirona, takže ešte nie je možné v praxi skutočnú maximálku odmerať... Zatiaľ sa Chiron predáva s elektronickým obmedzením na 420 km/h, teoreticky by však mal byť schopný rozdupať sa na 463 km/h, čím by mal pokoriť doterajší svetový rekord medzi sériovo vyrábanými autami (drží ho Koenigsegg Agera RS s hodnotu 447 km/h, aj keď Agera RS bola vyrobená len v troch kusoch, čo ja nepovažujem za sériovú výrobu)... (Zdroj info - web výrobcu, wikipedia)
To usporiadanie valcov na našom LEGO modeli celkom nezodpovedá realite - skutočný Veyron a Chiron (ich motory sú konštrukčne rovnaké) majú štyri rady valcov po štyri, ktoré sú uložené ako keby do čiastočnej hviezdice a majú iba jeden spoločný kľukový hriadeľ... Náš LEGO Chiron má hriadele tri, ale priznám sa, že neviem ako inak sa to dalo vyriešiť...
Takto vyzerá motor zabudovaný do šasi - na skutočnom aute je zabudovaný trochu viac vpredu (pred zadnou nápravou) a prevodovka je až za ním, my máme motor čiastočne nad zadnou nápravou a prevodovku pod ním... Sranda...
Tým je zadná polovica šasi so zadnou nápravou, motorom a prevodovkou hotová a na chvíľu ju odložíme...
Ukončená je zároveň aj stavba z brickov z prvej krabice, resp. z prvých troch balíčkov a zároveň cca prvej polovice návodu
"book one"...
Trvalo mi to asi 2 hodiny...