Po dlhšej prestávke od stavby 148čky sa mi konečne podarilo dosiahnuť ďalšieho pokroku. Zmien je hneď viacero, najpodstatnejšie sú, na prvý pohľad viditeľné kolesá ,aj keď u tých som si zatiaľ neni nejako moc istý či to je krok správnym smerom, prvý dôvod je že majú moc veľký priemer, s tým rovno súvisí aj druhý problém a to že pri namontovaní na hub trčia o pol diery von do priestoru oproti tým kolesám čo som ich omotával pásmi takže som musel celú Tatru rozšíriť o jednu dieru čo sa pri technicu robí komplikovane a zväčšovať mierku celej tatry nechcem pretože za mojej celkovej súčasnej situácie je táto mierka perfektný kompromis. Ďalší problém s týmito kolesami je že nemajú vhodný dizajn aj bez ohľadu na to že som centrofixkou začiernil biele časti ráfikov tak stále majú opticky príliš veľký priemer v pomere k pneumatike. Ale zatiaľ sa to snažím s nimi nevzdať lebo tak to už na Bricklinku chodí aj tieto kolesá boli pekelne drahé, stáli ma približne 9 eur za jedno, je ich tam 10... .
Ďalšia podstatná zmena je použitie Buwizz motorov, s tým súvisí aj podvozok ktorý je od základu postavený inak, iné sú nápravy predná je prevzatá z mojej 813ky, zadné sú úplne nové vybavené planétovými reduktormi, tie som použil primárne pre zlepšene jazdných vlastností v teréne, celkovo pre plynulejší a bezproblémovejší chod pohonného systému, a taktiež preto aby som zredukoval velmi vysoké otáčky Buwizz motor a lepšie tak využil ich výkon. Vedľajšie pozitívne dopady sú ďalšie zlepšenie svetlej výšky o 0.5 diery oproti PF L motorom, samozrejme lepší výkon, a zväčšenie priestoru v podvozku za kabínov ktorý môžem využiť na zástavbu mechanizmov nástavby, či už tejto alebo plánovaných.
Rovno ale musím dodať že takto ako to je sa tento pohonný systém zatiaľ neosvedčil, konkrétne prevod od Buwizz motorov na pozdĺžny hriadeľ ktorý vedie už k samotným nápravám a ktorý je riešený L- ozubením vytvoreným z jedného 20 zubového kolesa na pozdĺžnom hriadeli a dvoch 12zubových ozubených kolies ktoré vedú krútiaci moment z motorov, pod väčšou záťažou preskakujú, a to aj napriek tomu že (už pri stavbe keď som tento prevod riešil som logicky predpokladal že tento prevod bude veľmi namáhaný) som sa všemožne snažil okolo daného prevodu postaviť čo najpevnejšiu klietku ktorá by držala ozubené kolesa čo najviac pokope. Ale nevadí už teraz mám vymyslené riešenie ktoré, ako dúfam tento problém odstráni, len bohužiaľ prerábka bude tak rozsiahla že ju už asi rovno celú rozoberiem a postavím nanovo z inou nástavbou.
Potom je tu ešte kopec iných zmien, napríklad inak rozložené mechanizmy ovládania ruky, ale ruka samotnáma inak riešený stĺp ktorý je meirne naklonený dozadu aby bolo možné lepšie poskladať ju za kabínu, a mimo iné som si kočne kúpil nový pneu. minipiest takže už mám aj funkčný drapák.
Ešte ma teda napadá jedna vec, keďže som už nemal voľný port na buwizzoch (ktoré sú vlastne ďalšia podstatná zmena) tak ľavá pneu. pumpa z autoswitchom poháňa cez ručne ovládaný pneu. dvojventil nie len podpery ale aj teleskop ruky, to je jediná vec ktorú treba ovládať ručne, bohužiaľ.