Konečne po sto rokoch a po veľa pokusoch sa mi konečne postaviť MAZ 543M aj s nástavbou, konkrétne sa jedná o A222 Bereg CVS, teda centrálne veliteľské stanovisko pobrežného delostreleckého systému Bereg, Neviem či má cenu rozpisovať sa tu o systéme Bereg, koho by to zaujímalo dávam sem odkaz:
https://www.valka.cz/SOV-A-222-Bereg-samohybny-pobrezni-delostrelecky-komplex-t26955Bohužiaľ ale aj tak to ešte nie ani zďaleka to pravé orechové, nástavbu sa mi nepodarilo dokončiť, nemá nič v interiéri a ani detaily sú neni dotiahnuté dokonca, tento krát mi však nechýbala vôľa ale súčiastky tie som vyčerpal na doraz, ale nevadí aj toto je krok dopredu, časom, keď zas budem môcť niečo zainvestovať do nových dielov sa mi snáď podarí aj nástavbu dokončiť a hlavne ju celú postaviť v DBG farbe tak ako ako kabínu podvozku, každopádne čo sa týka funkcií tak nástavba je napájaná z jedného buwizzov na podvozku, ale ovládaná je cez dva PF recievre (ostal mi už len jeden voľný port, preto som to rieši takto kombinovane), jeden PF XL motor poháňa dvojbubnový navijak ktorý zdvíha platformu s rádiolokátorom, v platforme je PF M motor ktorý otáča parabolou, ďalej jeden PF M motor cez hrebeň otvára strechu nad šachtou s rádiolokátorom, a ešte jeden PF M motor, ktorý je umiestnený vzadu v zádverí (kvôli aspoň trochu lepšiemu rozloženiu hmotnosti) ovláda pneumaticky cez autoswitch žalúzie na bokoch nástavby.
Na podvozku ja asi najväčšia zmena použitie Buwizzov, ktoré tu pri stavbe MAZu pomohli tak ako nikde inde, práve MAZ bol jeden z hlavných dôvodov prečo som si tie buwizzy kúpil, dôdod to má taký že pri predošlom usporiadaní, kedy som musel ťahať káble od šistich motorov dopredu do priestoru kde boli PF recievre(neskôr PF switche)a ďalšie tri napájacie káble ktoré zas išli naspať k dozadu k batteryboxom, nastávala situácia že v priestore prvej a druhej nápravy (ktorý je už bez tak vyplnený mechanizmom riadenia) muselo ísť 9 káblov, a keďže som nechcel aby tie káble išli ponad konštrukciu a celé to tam špatili, ukladal som tie káble dovnútra do konštrukcie podvozku, čo bolo nesmierne náročné a zdĺhavé, skrátka Buwizzi mi to nesmierne uľahčili, a umožnili aj aby som do priestoru pod kapotou vedľa kabíny mohol umiestniť pneumatický pohon podpier.
Čoskoro pridám aj video kde síce bohužiaľ nie je vidieť jazdné vlastnosti (ktoré na moje počudovanie neboli zas až tak zlé keď uvážim že celý model mal, na moje pomery naozaj extrémnych 6 kíl)ale len prácu nástavby, tá je už mimochodom rozobraná ale podvozok je pokope len teraz prerábam kabínu a motorový priestor aby lepšie zodpovedali predlohe, a chystám sa, ak sa mi to podarí ešte postaviť ďalšiu nástavbu.