Land Rover Defender 42110
Uvedomujem si, ze toto nie je celkom recenzia v pravom slova zmysle, ale inde tu na fore mi tento prispevok nestimuje dat. Nuz tak teda po dlhej dobe honobenia setov do len spajzky (zasoby treba robit vsetkeho lebo korona) som sa dal aj na stavanie. Okrem ineho som sa podujal zlozit i Land Rover Defender a prave o tom by som popisal par slov a odporucani pre niekoho, kto ma v plane tento setik poskladat si tiez.
Rovera som zacal stavat na pocest narodenia 1. vnuka mojej svagrinej a dokoncil som ho symbolicky presne o tyzden na to, na den vyrocia mojej svatby. (staval som ho takmer kazdy vecer tak po dve, tri hodinky). Kedze sa jedna podla mojho meritka o spatne nerozmontovatelny set tak aj po rokoch mi bude tento model a jeho stavba pripominat tento magicky cas straveny jeho stavanim.
Nuz, ale k veci. Ze je to ozruta ozrutna to netreba pripominat. Je este vacsi ako sandcrawler, co bol doteraz moj najvacsi set co sa rozmerov tyka. Rover je podla mna takmer dokonaly setik, plny funkcnych detailov a vcelku vydarenych detailov kopirujucich a evokujucich original ( karoseria, motor, sedadla, volant, navijak a pod.).
Stavba bola vcelku narocna, aspon pre mna, kedze nie som prioritne technikovo zamerany. Zaroven navod je v niektorych castiach menej citatelny a niekedy sa mi stalo, ze som sa stratil v preklade. Jedna taka chyba ma stala rozobratie takmer nerozobratelneho a asi dve hodiny casu. Z ozubenych koliesok, prevodov a precudesnych (pre mna) kombinacii brikov sa mi chvilami tocila hlava. Nemozem porovnat v reale, no myslim si, ze obtiaznostou ho predcia asi iba bugatky a liebher...? Ale uzil som si to a bola to parada vidiet ako sa ta ozruta kocku po kocke rodi do finalnej podoby.
Na zaver stavania ako po brutalnej horskej etape na tour de france prichadza len posledna cielova rovinata etapa – dojazd do ciela v podobe vystavania zahradky na streche a dalsieho stresneho vybavenia (boxov a rebrika), ktore pozostava uz len z obycajnych pohodovych starych dobrych a vekom overenych kociek.
Jedine co ma vytacalo ako vzdy su nalepky. Stalo sa mi, ze pri ich odliepani z originalnej podlozky sa mi odtrhla na kusku lepiaca cast a nalepit to nasledne na konkretny dielik bolo este vacsie utrpenie pre mna ako obycajne.
mala rada k nalepovaniu nalepiek na kapotu:
Tu davam jednu radu ....nalepky (imitacia plechu a i.) na prednej kapote nelepte podla postupnosti ako je uvedene v navode. Cize nie lepit ich postupne na jednotlive este oddelene dieliky pri skladani dielov kapoty, ale lepte ich az po vyskladani a osadeni celej kapoty a blatnikov, aby tie nalepky k sebe presne licovali. Ak to budete robit podla navodu hrozi, ze to licovat nebude a bude to vyzerat na dve veci...
minus
Niekto tu spominal tie strasne modre „piny“ ci ako sa tym technik „spojovakom“ nadava a ano suhlasim mohli byt cierne,
maly trik
:
no aspon zo zvyskovych kociek sa daju prekryt tie co trcia na spodnej strane spatnych zrkadiel, ako vidno na jednej z fotiek.
Dalsie vec je guma na uzatvarom mechanizme zadnych dveri. Je zbytocna a dal som ju prec. Iba visela, hrozba jej straty je vysoka a mechanizmus uzatvarania zadnych dveri funguje bez nej uplne v pohode ak nie este lepsie.
plus
Paci sa mi prevedenie radiacej paky aj redukcie. Nie som technik, neviem posudit po technickej stranke, ale po dizajnovej stranke je to spravene genialne, ako v realite. Napr. pri bugatke sa mi tie tiahla pod volantom vobec nepacia.
Inak ja nemam velmi co setu vytknut. Paci sa mi dizajn, hratelnost, funkcnost a takmer verna podoba s originalom.
Nakolko na nete su uz miliony fotiek aj videi k tomuto setu nebudem to s fotkami prehanat, ale i k pseudo recenzii sa predsa len patri nejake to foto dat.
Popis k foto:
Foto c. 1 – to najhorsie je uz za mnou...monstrum po vyskladani obsahu sackov s oznacenim 2
Foto c. 2 – monstrum v plnej krase
Foto c. 3 – maly trik – prekrytie modreho ukoncenia spinu na spatatkach zo zvyskovych kociek (2ks)