Tak to je taká oficiálna odpoveď štýlu "pozreli sme sa na to a po odhade nákladov sme zistili, že sa nám to neoplatí"
LEGO je obrovská korporácia a tam to s nejakými študentami a právnikmi na živnosť nefunguje.
Stránka čo majú je nejaký komplexný systém, čo im vytvorila nejaká ďalšia korporácia a oni nebudú robiť samostatnú novú stánku pre ďalšiu krajinu, ale pridajú to k aktuálnemu systému. Určite na stole už majú cenové návrhy od tvorcu na rozne rozšírenia. V tej ponuke sú zakomponovaný manažeri so sadzbou 1500E/deň, programátori 800E/deň,... jednoducho celková suma bude v 10tisícoch Eur na každú zmenu. Jednoducho takto to v korporáciach chodí, tam sa na študentov na živnosť a 5tis sročky nehrá ... pretože naopak tam bývajú penále keď pri prúsere to dodávateľ spraví zadarmo ...
Podobne právnici, LEGO Group v 2013 zaplatilo 29mil DKK PricewaterhouseCoopers z toho 9mil za daňové poradenstvo. Oni nepôjdu za nejaký lokálnym naháňačom sanitiek, ani za nejakou lokálnou kanceláriou ... mimochodom, si niekto myslí, že slovenský právnik s renomé by sa predal za 1000E ? 10kE ? Výrobcovi hračiek zo svetovej top3 ?
Pošta ... rovnaká story, majú dohodu s DHL, oni za Slovenskou Poštou alebo kým, oni si vypýtaju návrh od DHL a nech si to už oni lokálne riešia ako chcú.
No a nakoniec, sa to navýši o nejaké prevádzkové náklady.
Môj odhad je, že rozšírenie webshopu o ďalší región sa pohybuje v desaťtisícoch, kľudne aj cez stovku. Poliaci sú obrovsý trh, Češi a Maďari podla mňa majú výhodu fabriky na území ...
no a my, my im za to nestojíme.
Tož to je môj názor po 10 rokoch fungovania v medzinárodných korporáciach...