Síce tak 95% času/ponúkaných setov je pravda že LEGO Shop nieje moc konkurencieschopný cenou. Ale je tu tých 5% kde sú ľudia čo si robia viacnásobné kontá, virtuálne kreditky, pseudo adresy a pod aby mohli pobrať viac kusov ako zvyšok zákazníkov. Či už je to kvôli akciám, promo setom alebo len na vykúpenie pred sviatkami a pod.
Tak povedzme si úprimne že LEGO nieje žiaden leader v IT a asi sa im do toho nechce investovať. Určite je kopec spôsobov ako dynamicky obmedzovať predaj keď je nával a uvoľnovať keď nieje, predpokladať trendy a nápory na vykupovanie nie od konzumentov ale resellerov. Ale na to by museli byt "on the top of the game" ako hovoria západniari. Lenže toto je investícia navyše - času, peňazí, motivácie ... a narozdiel od človeka ktorý chce zarobiť na sekundárnom trhu toto LEGO nemá. Len príklad, v Billunde väčšina vypne piatok poobede a nabieha postupne v pondelok, takže ak by sa mali dynamické zmeny diať cez vikend tak to nezachytia. Takže tvrdšie statické limity to pre nich kompromisne riešia.
Ono povedzme si na rovinu, to čo by boli schopní reselleri bez limitu vykúpiť za pár hodín či minút by sa tak či tak predalo za možno pár dní. To čo je naozaj výhodné postupne pokúpia aj normálny zákazníci, nie o polnoci ale keď ráno zobudia, sa k tomu posadia v práci, prečítajú si to niekde na blogu či inak. Pre LEGO sa to predá tak či tak.
To čo je odpad toho sa nedotkne ani reseller bez limitu...
Hlavne si treba uvedomiť že partnerom pre LEGO sú veľký predajcovia, LEGO online shop/kamenné obchody je len vedľajší biznis. To si treba uvedomiť aj pri tých Coming Soon setoch, čo je asto stav pri tých kde kvôli COVIDu nestíhajú plánovať. Ak je nejaký veľký predajca (Tesco, Target, Argos,... ) ktorý objednával z katalógu na jar s dodaním na leto, tak je v prípade meškania prioritné uspokojiť takýchto odberateľov ako svoj vlastný veďlajší biznis.