reportovat je fajn, ale problemom su decka, tym je jedno, ze to ma rozne odtiene, a ak to niektoremu vadi, tak sa nedostane tak daleko, ze by pisalo staznost... takze tych 1000 staznosti z miliona TLG lahko podleze. Tipujem ze sa stazuju len afoly a decka tak mozno 1 z miliona. To by museli Afoly poctivo hlasit kazdu chybu, a opakovane, aby prelomili tuto hranicu...
je to z celkových čísel sťažností, percentá sú v prvom príspevku k tomuto. Sorry grafy pre prehladnosť z toho robiť nebudem, sú niekde v tých článkoch.
Ak (zatiaľ*) berú ako hlavný údaj jedno číslo tak áno, toto sa s 85% veze na chýbajúcich dieloch. Ale potom sú tu chybné (faulty) diely s 13%, čo všetko pod to spadá nebolo vysvetlené ale kozmetické vady ako rozdiel farby a potlače hej, okrem toho poškodenia pri výrobe, transporte, atď .
Samozrejme len touto kategóriou sa tých 1000ppm nenaplní. Lenže aktuálna situácia je taká že tento KPI je na hrane ako celok, takže ak narastie aj minoritná kategória tak sa to prejaví. Jednoducho treba využívať situáciu. Nebudem tu robiť prednášku o korporátnych ukazovateľoch, ale je rozdiel ak by napr boli na 500 z 1000ppm a a táto osminová (faulty) pod-kategória sa zdvojnásobí ... tj ukazovateľ je ešte hlboko v zelenom a aj po zvýšení zostane. A keď sú teraz na ~1000/1000ppm tj v červenom a tá pod-kategória sa zdvihne len o 25%, tj už v červenom by to v celkovej váhe vyliezlo len o nejaké 2-3% do ešte červenšieho. Samozrejme nikto teraz nevraví že s tým rýchlo začnú niečo robiť ale narozdiel od prvého prípadu sa určite aspoň začnú pozerať čo sa deje a kde by sme s tým mohli niečo zlepšiť, či už z jednou pod-kategóriou, alebo druhou, alebo všetkými...
* Samozrejme korporát vie byť aj ohybný najmä čo sa pravidiel týka keď treba
Aj v tomto prípade bolo naznačené že síce z historického priebehu to vyzerá že sa zhoršujeme, ale zas máme o dosť viacej veľkých setov, takže pomer na dieliky nieje až taký zlý ako na sety. Takže to je len o krok k tomu tam nejak zakomponovať počítanie aj počtu dielov a čísla zázračne padnú.
Papluh, obhajoba TLG v tomto smere nie je na mieste. Chapem co pises, chapem tie vsetky ich problemy (vyhovorky) s dodavatelmi, technologiami, atd.
Neobahjujem, vysvetlujem ako to funguje. Máš firmu ktorá má základ podnikaniu u 90-niečo % zákazníkov ktorým je to jedno, potom tu maš nejaké slabé 1% takých ako ty čo sa rozčulujú a potom pár % medzitým čo by sa potešili ale sú radi že majú aspoň to čo je. To je realita a môžeš stým robiť akurát to že si pokúsiš "zväčšiť výtlak" nad reálny trhový podiel (tým že využiješ ich interné reportovanie nad priemer). Len to nespravíš pokrikovaním tu niekde na fóre, akurát si privodíš stres. Trochu mi to pripomína ultra-911 fans ktorí kritizuju SUV, Sedany, diesle, koncernov diely, EV,... pričom ako keby si neuvedomovali že dávno nemajú prím v portfóliu a na prežití značky (a to ešte majú o dosť väčší podiel.
Ono keď sme pri automobilkách tak LEGO má v tomto jednu nevýhodu, všetko to leze z jedného systému z rovnakých fabrík. Nemajú výhodu samostatnej fabriky ani len samostatnej linky pre extra modelové rady. A ako som písal, aj keby sa dalo technicky zabezpečiť aspoň nejaké zlepšenie tak si kvôli "pár ľuďom" neohrozia (ani nepredražia ) výrobu ktorá im generuje 9X% zisku v stave aký vyhovuje teraz.
Možno to bude znieť cynicky, ale je naivné si myslieť že napríklad podpora LUGov a pod je len o nejakej fanúšikovskej základni, aby sa pár poväčšine chlapov v strednom veku pohralo s LEGOm. Je to o marketingu k tej 9X% komerčnej väčšine a platené zo ziskov práve z tej bázy.
A čo sa týka COBI tak LEGO je masová výroba spolu s obmedzeniami čo sa toho týkajú. Narozdiel od napríklad áut majú diely výhodu že sú relatívne nezaťažené rôznymi certifikáciami a pod a tie čo sú v podstate neexpirujú, takže sa dajú robiť aj v relatívne malom. Určite v malom oproti TLG, Cobi má v poľskej fabrike 250 ľudí a 25tis m2, v Maďarsku len na Duplo je cca 1300 ľudí a 130tis m2. O predajoch sa nemá ani význam baviť . Takźe zatiaľ čo ten menší môže mať človeka čo ručne zlepí 3 dieliky, dá ich do tlače a samostane zabalí pre pár tisíc tankov a chváli sa tym na FB. Tak ten väčší musí každé takéto riešenie navrhnúť na 100-1000x väčšie produkcie. Jednoducho výhoda Dávida voči Goliášovi, takého Dávida ktorí si uvedomuje situáciu...